OČISTIMO NAŠ POST SADEKATUL-FITROM
Muhammed, s.a.v.s., kaže: „Ramazanski post će biti zaustavljen između zemlje i neba, sve dok vjernik ne podijeli sadekatul-fitr“, što znači da post muslimana koji ne podijeli sadekatul-fitr neće biti primljen kod Allaha, dž.š.
bridgemedia | balerínkyZNAČAJ ZEKATA I SADEKATUL-FITRA U RAZVOJU I HODOGRAMU ISLAMSKE ZAJEDNICE U REPUBLICI HRVATSKOJ
Instituciju zekata i sadekatul – fitra moramo promatrati sa više motrišta kako bi se u cijelosti razumjela intencija Zakonodavca. Svako motrište ima svoje utemeljenje i ono je odraz svekolike mudrosti Stvoritelja u samom propisu zekata i sadekatul-fitra. Ne kanim se ovom prigodom baviti teološkom, socijalnom, moralnom i drugim dimenzijama ovog ibadeti malije, već bih želio zajedno s vama našu pozornost usmjeriti na doprinos ili značaj zekata i sadekatul-fitra u razvoju i hodogramu Islamske zajednice u Hrvatskoj.
Razumijevanje kur’anske kategorije „fi sebilillahi“ za opće dobro ili na Božjem putu te poistovjećivanje svih vjersko prosvjetnih ustanova Islamske zajednice sa tom kategorijom omogućilo je šerijatski legalitet za usmjeravanje namjenskih sredstava zekata i sadekatul-fitra u „bejtu-l-mal“. U islamskim zemljama pri ministarstvima vakufa i vjerskih pitanja postoje posebni uredi za prikupljanje distribuciju tih
sredstava za kategorije koje su propisane Kur’anom. Na taj način se izbjegava svaka zlouporaba i manipulacija sa velikim sredstvima od zekata i sadekatul-fitra. Isti princip usvojen je i na razini naše zajednice gdje se prikupljena sredstva usmjeravaju u bejtu-l-mal a iz njih se financira rad naše jedine odgojno obrazovne ustanove Islamske gimnazije dr Ahmeda Smajlovića do prije par godina Zagrebačke medrese dr. Ahmed Smajlović. Ovdje želim istaknuti dvije konstatacije:
- Bez zekata i sadekatu-l- fitra ne bi bilo moguće imati našu školu,
- Sredstva od zekata i sadekatu-l-fitra koja se sakupe na razini jedne godine nisu dostatna za potrebe naše škole.
Razlika između trenutnih potreba i onoga što mi sakupimo je oko 400.000 kuna. Mešihat Islamske zajednice iznalazi razne donacije kako bi osigurao ostale potrebe Islamske gimnazije u želji da ona bude naš ponos i dika kako u obrazovnom tako isto i odgojnom pogledu.
Svakako treba istači da postotak od 30 % sadekatul-fitra i 40% od zekata ostaje medžlisima za jačanje vjeronaučnog procesa. Na vama je glavnim imamima da osigurate utrošak tih sredstava na šerijatski dozvoljen način a to podrazumijeva da se ista imaju utrošiti isključivo namjenski za profiliranje kvalitete islamskog vjeronauka. U tom pravcu neophodno je vjernicima govoriti o zekatu i sadekatl-fitru i o utrošku istih na najbolji način.
Ako pogledamo statistike o prikupljanju zekata i sadekatul-fitra od 1998. godine pa do danas možemo vidjeti da je došlo do velikog iskoraka i bolje i veće svijesti muslimana o ovom ibadetu. Međutim to nije na zavidnoj razini i ima mnogo prostora za rad i djelovanje svih struktura i organa u Islamskoj zajednici prvenstveno imama i muallima.
Znam da je kriza i da svijet nema novca, međutim moramo mu se približiti i prezentirati značaj i misiju zekata i sadekatu-l-fitra kako u vjerskom tako i potrebama Zajednice u kojoj živimo. Naš džemat će razumjeti situaciju. Tako smo prošle godine zabilježili porast u ovom ibadetu unatoč krizi koja je vladala i koja još traje. Treba otvoreno i jasno govoriti o tom fardu po principu i metodi Ebu Bekra Es-Sidika.
(Izvadak iz predavanja muftije dr. Aziz Hasanovića, predsjednika Mešihata)